Co to jest AUTORESPONDER i do czego służy? Zobacz bezpłatny kurs.
Czym jest autoresponder?
Autoresponder (system obsługi bazy kontaktów) występuje pod wieloma nazwami w zależności od funkcji jaką może pełnić. Nazywany jest aplikacją, narzędziem internetowym, programem, systemem do budowania kontaktów
Główne zadanie tego narzędzia to zbieranie kontaktów i wysyłanie wiadomości (e-maili) czasami wielokrotnie. Jak to wygląda technicznie:Jest strona internetowa na której zakładasz konto i jak przy każdej rejestracji w aplikacjach podajesz nazwę użytkownika i swojego maila.
Po utworzeniu konta logujesz się do kokpitu, w którym znajdziesz różne przydatne funkcje izorganizujesz wysyłkę maili. Funkcje jakie masz do dyspozycji są zależne od opłaty i rodzaju samego autorespondera.
Co potrafi bardzo dobry autoresponder.
AUTORESPONDER (system obsługi kontaktów) pozwala na zebranie zainteresowanych twoją ofertą, a następnie budowanie i podtrzymywanie kontaktu ze społecznością, odbiorcami i klientami.
Jest to takie narzędzie internetowe, w którym możesz z wyprzedzeniem zaprojektować wiadomości do odbiorców, a jednocześnie możesz również wysłać nieplanowane wiadomości do wszystkich osób, które masz w swoich kontaktach.
Bardzo dobry autoresponder ułatwia obsługiwanie klienta i przedstawianie oferty sprzedażowej ponieważ obsługujesz go intuicyjnie za pomocą kilku kliknięć myszką
Podstawowe funkcje to:
- zbieranie kontaktów
- wysyłka zaplanowanych maili
- wysyłka nieplanowanych wiadomości
- segmentacja odbiorców
np. kupujący, otwierający, nieodbierających emalie - zbieranie danych statystycznych.
Główna zalety bardzo dobrego autorespondera
- Upraszcza wszelkie kontakty z odbiorcami i sprawia że kontakty które zbierzesz są Twoimi kontaktami i należą do Ciebie
- Przy pomocy autorespondera zbierasz, tworzysz i organizujesz listę osób zainteresowanych tym co robisz
- Umożliwia budowanie relacji poprzez wysyłanie wiadomości mail.
- Pozwala zaoszczędzić czas, który musiałbyś poświęcić na pisanie, a zwłaszcza na wysyłanie pojedynczych i wielokrotnych maili.
- Daje nieograniczone możliwość przedstawienia oferty usług, produktów bez nachalnego nagabywania i wciskania na siłę.
- Pomaga podtrzymać relacje
Główna korzyść płynąca z zalet autorespondera to to że ułatwia i stwarza wiele możliwości, ponieważ budujesz i podtrzymujesz relacje, a także możesz przedstawić nowe oferty produktowe. Oczywiście z zachowaniem wymagań dotyczących GIODO i RODO
Jak korzystać z autorespondera
Korzystanie z autorespondera na ogół wygląda następująco::
- Rejestrujesz swoje konto na stronie autorespondera. Po rejestracji przechodzisz do kokpitu. Znajdują się tam różne funkcje.
- Tworzysz listę mailingową na którą będą trafiały kontakty osób, które są zainteresowane tym co robisz
- Tworzysz stronę www i formularz, poprzez który osoby zainteresowane mogą zapisywać się na listę o której wspomniałam wcześniej. Sam formularz w przyszłości docelowo również, może zostać umieszczony na Twoim blogu, stronie firmowej, sklepie itp.
- W kokpicie autorespondera masz możliwość tworzenia wiadomości do osób, które zapisały się przez formularz na Twoją listę mailową.
- Wiadomości (maile) możesz ustawić tak, aby zostały automatycznie wysłane w momencie zapisu osoby zainteresowanej lub w określone dni i o konkretnej godzinie.
